Plener_2014

Zakład Teorii i Historii Kultury UŚ

oraz Laboratorium Kultury

mają przyjemność zaprosić na

V Plener Kulturoznawczy “Berlin 2014″

 

Informacje organizacyjne:

 

1. Termin: 9-16 listopada 2014

Wyjazd z Katowic 9 listopada (niedziela) rano. Powrót do Katowic w nocy 15/16 listopada (sobota/niedziela).

 

2. Cena: 750 zł

 

3. Cena obejmuje:

- przejazdy Katowice – Berlin, Berlin – Katowice (Polskibus),

- przejazd metrem w Berlinie z dworca autobusowego do hostelu i z powrotem,

- 6 noclegów w hostelu w ścisłym centrum Berlina (w okolicach Placu Poczdamskiego), pokoje 6-8 osobowe, hostel znajduje się w starym klasztorze, jest czysty i ma bardzo fajny “klimat” (już się tam zatrzymywaliśmy). Dodatkowe intormacje: łazienki wspólne, zamykane szafki w pokojach, duża kuchnia dla gości, darmowe wifi – chociaż niekoniecznie w pokoju, pościel w cenie (trzeba mieć ręcznik),

- bardzo dobre śniadania “all you can eat” (jedne z lepszych w europejskich hostelach),

- koszty organizacji wyjazdu.

UWAGA: z racji, że przejazdy odbywają się firmą Polskibus, to możliwe, że w momencie zakupu biletów okaże się, że mamy “nadwyżkę”. W takiej sytuacji pozostała kwota zostanie przeznaczona na zakup biletów do muzeów.

 

4. Zaliczka:

Zaliczkę w wysokości 300 zł należy przelać od razu w momencie zgłaszania się na wyjazd (reszta do końca września, ale można też od razu całość). W przypadku rezygnacji z wyjazdu zaliczka zostanie przeznaczona na pokrycie ewentualnych kosztów przebukowań, odwołania rezerwacji, etc.

Zaliczkę należy przelewać na konto:

Jakub Dziewit, mbank

14 1140 2004 0000 3102 3030 8423

wpisując w tytule przelewu „Berlin Imię Nazwisko”

W uzgodnionych z organizatorem przypadkach istnieje możliwość wpłacenia zaliczki w późniejszym terminie.

 

5. Grupa docelowa

Wyjazd organizowany jest przede wszystkim dla seminarzystów w Zakładzie Teorii i Historii Kultury UŚ oraz osób związanych z “Laboratorium Kultury” i “Pracownią Kultury”. Serdecznie zapraszamy także pozostałych studentów i absolwentów kulturoznawstwa, ale w przypadku dużej ilości zgłoszeń będziemy brać pod uwagę najpierw osoby wymienione powyżej.

 

6. Wyjazd NIE jest organizowany przez biuro podróży

i nie należy go rozumieć jako typową wycieczkę turystyczną (traktujemy to jako zaletę ). Wiąże się z tym kwestia, że na organizacji wyjazdu nikt nie zarabia. Jednakże w kosztach uwzględniona jest nieduża nadwyżka służąca organizacji wyjazdu.

W związku z powyższym przy tej edycji pleneru organizator nie ma możliwości wystawienia rachunku dla uczestników. Wyjazd w sensie formalnym jest… „nieformalny”. Przynajmniej nie ma obawy, że organizator zbankrutuje ;)

 

7. Procedura zgłoszeń:

7.1 Zgłaszać należy się przez formularz na stronie: http://tinyurl.com/plener-berlin

7.2 W kilkanaście godzin po wypełnieniu formularza zgłaszający dostanie maila z informacją, że zgłoszenie zostało przyjęte lub że został dopisany do listy rezerwowej.

7.3 Od razu po dostaniu maila z potwierdzeniem przelewacie zaliczkę (lub po wcześniejszym umówieniu dostarczacie osobiście na UŚ). Po wpłynięciu pieniędzy na konto dostajecie oficjalne potwierdzenie.

7.4 Do końca lipca na podstawową listę zapisywane są osoby z seminariów ZTiHK oraz współpracownicy “Laboratorium Kultury” i “Pracowni Kultury”. Od początku sierpnia, w przypadku wolnych miejsc, będziemy się kontaktowali z kolejnymi osobami z listy rezerwowej.

 

8. Wyjazd jest plenerem integracyjno-badawczym

Oznacza to, że organizatorzy przewidują w jego trakcie nie tylko integrację, ale także warsztaty kulturoznawcze. W przeciwieństwie do lat poprzednich, w tym roku program warsztatów będzie rozbudowany (i oczywiście  bazujący na samym Berlinie). W ramach warsztatów zakładamy odwiedzenie: Checkpoint Charlie, Muzeum Etnograficznego, Muzeum Historii Naturalnej, Muzeum Pergamonu, Muzeum Żydowskiego, Pomnika Pomordowanych Żydów Europy oraz Topografii Terroru. Szczegółowy program warsztatów oraz informacje o prowadzących opublikowane zostaną w późniejszym terminie (szykujemy niespodzianki!).

Równocześnie – w żadnym wypadku nie będzie to typowa wycieczka z przewodnikiem :)

 

9. Kontakt z organizatorem:

Jakub Dziewit

jakub.dziewit@us.edu.pl

tel. (+48) 669-324-597