PK_spistresci_gry

Oddajemy w Wasze ręce numer specjalny „Pracowni Kultury” stworzony we współpracy z organizatorami sekcji „Grasz?” Międzynarodowego Festiwalu Filmowego „Ars Independent”. W tym kontekście można go potraktować jako formę skromnego appendixu do wydarzeń i dyskusji, które odbyły się w dniach 20–29 września w Katowicach, a jednocześnie jako zapowiedź kolejnej edycji. Problematyka, którą podejmują Autorzy oscyluje wokół słów kluczy opisujących zjawiska związane ze światem gier komputerowych, które przewijały się i będą się przewijać w czasie Festiwalu: przemoc sprawczości, „grywalizacja” codzienności i potencjał krytyczny gier. Ciekawy to zestaw, opisujący istotne procesy, ważne nie tylko dla producentów i konsumentów cyfrowej rozrywki, ale przede wszystkim wskazujący na specyfikę współczesnej kultury popularnej w całej jej różnorodności. Zapraszamy do lektury i na kolejną edycję „Grasz?” już we wrześniu tego roku!

 Redaktor naczelny

Adam Pisarek

 

Spis treści:

Bartosz Kłoda-Staniecko, Sprawcza przemoc, przemoc sprawczości. O ewolucji prezentacji przemocy w grach wideo

Adam Andrysek, Grand Theft Auto V – gloryfikacja przemocy czy krzywe zwierciadło Ameryki?

Anna Bulińska, Motyw wyboru i wolnej woli w grach komputerowych

Michał Jakub Orzeszyna, Context in video games. An unethical inquiry

 Małgorzata Kołodziej, Grasz na Ars Independent?

 


Pracownia Kultury (nr 5/2014): Sprawczość, wolność, grywalność (numer specjalny)

Redaktor numeru: Adam Pisarek

Korekta: Magdalena Kowalczyk, Emilia Wieczorkowska

Redakcja wydawnicza: Adam Pisarek

Grafika: Game Boy by Khomsun Chaiwong from The Noun Project | Pac Man by iconoci from The Noun Project | Joystick by Maximilian Becker from The Noun Project | Video Game Controller by Michael Rowe from The Noun Project | Arcade Game by Juan Pablo Bravo from The Noun Project | Game by Henrik Lund Mikkelsen from The Noun Project

Katowice 2014